קריסמס בברצלונה – שווה ביקור

על מנת לתכנן את הביקור הבא בברצלונה, אין צורך ב"תירוצים" רבים. זוהי אחת הערים האירופיות היפות ביותר שגדול האמנים של המאה ה-20, פאבלו פיקאסו, מצא בה מקורות השראה רבים. חג המולד הופך את הביקור בעיר הזאת לאירוע חגיגי עוד יותר.

שווקי חג המולד

אחד הסיפורים המפורסמים ביותר על ישו מתאר כיצד הוא מגיע לבית המקדש ומגלה דוכנים המציעים למכירה קורבנות בעלי חיים במחיר מופרז. אז נכון שבסיפור הזה המסחר נתפס כתועבה הפוגעת בקדושה, אך במציאות, שווקים תמיד היו מוקד משיכה בזכות האווירה הצבעונית שלהם. ואכן, בברצלונה, יומיים לפני חג המולד, מה-23.12 ועד ה-25.12 מוקם בכיכר נובה (Plaza de la Catedral) שוק  Feria de Santa Liucia. מלבד עצי חג מולד וקישוטים נוצצים, ניתן למצוא כאן גם מתנות וממתקים, ואפשר גם "סתם" ליהנות מרוח החג. שוק נוסף הנקרא –  Feria de Navidad de la Segarda Familia מתקיים בשכונת סגרדה פמיליה וגם בו ניתן למצוא מזכרות רבות, מעדנים שונים ומתנות למי שנשאר בבית. שוק אחר, הפועל בין ה-21.12 ועד ל-6 בינואר, נקרא Fira de Reis de la Gran Via וייחודו הוא בכך שניתן למצוא בו גם עבודות יד מקומיות וגם צעצועים. חלק משווקים אלו מוארים לקראת החושך וכך הופכת חווית הסיור בהם לבלתי נשכחת.

שווקים נוספים שמומלץ לבקר בהם

שווקי חג המולד מיועדים למי שמעוניין לספוג מאווירת החג, אך בברצלונה קיימים לא מעט שווקים אחרים הפעילים גם בימי חול. חובבי קולינריה לא יוותרו למשל על ביקור בשוק לה בוקריה (La Boqueria) המפורסם המצוי בדיוק במרכז, בשדרת לה רמבלה. גם מי שאינו בהכרח מחפש לרכוש דברי מזון יוכל להתרשם מן הריחות, המראות והצבעים. כאן אפשר גם להצטייד בנישנושים איכותיים כגון שוקולד, גבינות ויין טוב. בנוסף על אלו, בעיר קיימים מספר שוקי פשפשים ושוקי עתיקות מומלצים, ביניהם שוק אנקאנטס (Mercat Del Encants) הפופולרי הכולל סחורה מגוונת, וכל אחד כמעט ימצא כאן את מבוקשו. מי שמעדיף שוק סולידי יותר יוכל להגיע לשוק הפשפשים פירה ברוקאנטרס (Fira Brocanters Harbour) שגם הוא נמצא בשדרת הרמבלה ופתוח בימי ראשון. מלבד שווקים אלו, ניתן למצוא את שוק ראוואל (El Mercadillo del Raval) המתמקד בעיקר באביזרי אופנה ותכשיטים, ואת שוק העתיקות סנט קוגאט (Mercantic – indoor antique market Sant Cugat) שכולל פריטי וינטג' מכל סוג.

אטרקציות חובה

ביקור בברצלונה, תהיה התקופה אשר תהיה, אינו שלם בלי ביקור בכמה מן האטרקציות המרכזיות שיש לעיר הזאת להציע. בין השאר מומלץ כמובן להתרשם מיצירותיו של אדריכל הבית – אנטוניו גאודי. גאודי אמנם מסווג כמי ששייך לזרם המודרניסטה, אך כל מי שכבר בחן את יצירתו יודע כי מדובר באמן המשחק בליגה משל עצמו. אחד ההישגים המרשימים ביותר של גאודי הוא פארק גואל (Park Güell) המשלב בין ארכיטקטורה יוצאת דופן לבין פארק יפיפיה. גם כנסיית הסגרדה פמיליה (La Sagrada Família) היא אתר חובה המעניק פרשנות חדשה למבנה הכנסיה המסורתי. את גאודי או שאוהבים או שלא סובלים, אבל דבר אחד בטוח – לא ניתן להתעלם ממנו. יש האומרים כי משפט זה נכון גם לברצלונה עצמה.