פנינות אדריכליות נסתרות בברצלונה

העיר המרכזית והמוכרת בספרד מהווה מוקד תיירותי חשוב כמעט לכל אורח המגיע למדינה, ולא בכדי, שכן גודלה, ההיסטוריה המרשימה שלה, האישים שפעלו בה והאירועים שהתרחשו בה הופכת אותה לאחת הערים האהובות באירופה, בין היתר עבור חובבי האדריכלות. אז מה יש לברצלונה להציע למי שמעוניין להתרחק מעט מן האזורים התיירותיים ההומים? בשורות הבאות תמצאו כמה המלצות לפנינות אדריכליות נהדרות המשלבות אטרקציות מגוונות בעיר.

גני תמריטה

בצפון מערב העיר, מאחורי חומה, תוכלו למצוא את הגן המופלא הזה, ולא רק מכיוון שהוא פחות מוכר לתיירים ולכן גם פחות הומה (אם בכלל), אלא גם משום שהוא כולל מגוון אטרקציות, החל ממזרקות קלאסיות, פסלים וצמחייה מטופחת, ועד לחלק השני שבו, הכולל אזור "טבעי" יותר, עם עצים, שיחים ופרחים רבים וייחודיים. לצד הצמחייה, ניתן  להתרשם ממנו מבנייה אופיינית לתקופת המאה ה-20, מעין ארמון או אחוזה פרטית שמסביבה נבנה הגן הזה, שריד לבורגנות העיר במאה הקודמת. הגן היה במשך שנים רבות שטח פרטי, ולכן הוא פחות מוכר לתיירים. היתרון הגדול שלו, מלבד העיצוב המרשים, הוא העובדה שניתן ליהנות בו משקט ושלווה, פשוט לסייר, לשבת לנוח וליהנות.

כיכר סנט פיליפ נרי

הכיכר ממוקמת ברובע הגותי של ברצלונה, ולמרות שהוא יחסית מוכר לתיירים, כנראה לא כולם יכירו את הכיכר הרומנטית והצדדית הזו. מבחינה היסטורית, המזרקה המוכרת של הכיכר הזו שימשה בעבר כתפאורה לכמה סרטים, ולא בכדי, שכן היא מתוארכת לימי הביניים והמבנים המרהיבים שמסביבה יעניקו לכם תחושה של חזרה בזמן. בין היתר, שווה להתסכל גם על הכנסייה הבנויה בסגנון הבארוק הנמצאת בצד הכיכר. אגב, אטרקציה פחות מוכרת לתיירים הנמצאת בכיכר היא מוזיאון נעליים קטן, המכיל נעליים עתיקות משוחזרות, לצד נעליים אמיתיות משנים עברו.

פארק המבוך בהורטה

בדומה לגני תמריטה, גם כאן תמצאו שילוב מעניין בין צמחייה לבין מבנים עתיקים, אולם פארק זה הוא בעצם מבוך המוביל למזרקה וכולל גם מבנה היסטורי ומדרגות עתיקות בהתאם, היורדות אל הגן. מצדו השני של המבנה, תוכלו למצוא אגם מקסים, פסלים ומזרקות מים. מבחינה היסטורית, הפארק הוקם המאה ה-18, ומשמר כראוי את האווירה הרומנטית הקיימת בו. המבנה עצמו, היה ככל הנראה חלק מהאחוזה של משפחה בשם דסוואלס, והוא כולל אלמנטים ניאו-גותיים. חובבי האדריכלות יוכלו להעריך בקלות את המבנה, המדרגות המפורסמות ושאר הביתנים אשר בגן.

בית קאלווט

ניתן לומר שמבין יצירותיו המפורסמות של גאודי, זהו דווקא מבנה פחות מפורסם, דווקא משום עיצובו השמרני יחסית. הפרט המפתיע מאחורי בנייתו של המבנה הזה, הוא שעליו זכה גאודי ב"פרס עיריית ברצלונה" בשנת 1900, הפרס היחיד שהוענק לו על מבנה למעשה. כיום המקום פרטי ולכן לא ניתן להיכנס אליו, אולם בהחלט רצוי להתרשם מבחוץ מסגנון המרפסות, הקשתות ועוד. בכלל, מומלץ להשוות בין המבנה לבין שאר יצירותיו המפורסמות יותר של גאודי ולעמוד על ההבדלים.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם. אז אם אתם מחפשים אתרי תיירות בברצלונה או פשוט נופש בברצלונה, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים המלונות בברצלונה, נופשי ספורט בברצלונה והמקומות השווים. מתי שתחליטו לטוס לברצלונה, ברצלונה בפסח, ברצלונה בחורף ובקיץ ובכל ימות השנה מהממת.