מועדון ספורט ברצלונה

מועדון הספורט ברצלונה מאגד בתוכו כמה קבוצות ספורט, כמובן שרובנו מכירים את המועדון בעיקר בגלל קבוצת הכדורגל בארסה והאצטדיון המפואר שלה – קאמפ נואו – כאשר גם קבוצת הכדורסל של המועדון נחשבת לאחת מאריות אירופה. אך למעשה המועדון כולל גם קבוצת כדוריד וקבוצת הוקי (על מגרש רגיל ועל גלגיליות ולא על קרח). תרבות הספורט מאוד מושרשת בקטאלוניה והיא מהווה חלק חשוב מאוד מהחיים בחלק זה של ספרד, למועדון הספורט של ברצלונה יש מסורת ארוכת שנים של מצוינות ואטרקטיביות רבה של כל הקבוצות שלו.

כל 4 הקבוצות המרכזיות של מועדון ספורט ברצלונה (כדורגל, כדורסל, כדוריד והוקי) משחקות עם מדים מאוד דומים, הפסים הכחולים אדומים והסמל המפורסם כל כך של המועדון. אך בסופו של דבר, ועם כל הכבוד הרב ליתר הקבוצות המרכיבות את מועדון הספורט של ברצלונה, הקאמפ נואו וקבוצת הכדורגל בארסה הם הדבר האמיתי עבור ישראלים ואוהדי ספורט רבים כל כך.

מהות FCB והיסטוריית המועדון

הסיסמא הראשית של מועדון הכדורגל ברצלונה היא "יותר ממועדון", כאשר הכוונה במסר הזה היא שהקבוצה מסמלת משהו גדול יותר מהספורט עצמו ומסך כל מרכיביה מבחינת שחקנים ותארים. הקבוצה היא אחד הסמלים המובהקים של קטאלוניה ומסמלת עבור רבים ועבור תושבי העיר עצמם את הדמוקרטיה, הגאווה הקטאלונית, החתירה למצוינות ולבידור של הקהל.

מועדון הכדורגל ברצלונה הוקם בשנת 1899 ע"י קבוצה של זרים שהתגוררה בעיר ושיחקה כדורגל יחד. הדמות הראשית והחשובה ביותר בהקמת המועדון היה חואן גמפר שהיה שחקן המועדון, מנהל ונשיא לאורך מעל 25 שנות פעילות. לאורך השנים ברצלונה צמחה משמעותית והפכה לאחד הכוחות הבולטים בכדורגל האירופי, בשנים הראשונות אצטדיון קאמפ נואו לא היה ביתה והיא שיחקה במגרשים שונים, כולל אצטדיון מרכזי קטן הרבה יותר מהקאמפ נואו שהיה ממוקם לא רחוק ממקום האצטדיון העצום של הקבוצה כיום.

מאז הקמתה, ברצלונה עברה תהפוכות רבות, כמו גם קטאלוניה וספרד באופן כללי, התקופה בה היא ממש הפכה לכוח מרכזי באירופה הייתה משנות השבעים ואילך – בעיקר נוכח הגעתו של יוהאן קרויף ההולנדי לקאמפ נואו בעונת 1973-74. על הדשא של קאמפ נואו עברו כמה מהכדורגלנים הטובים בעולם, מדובר על כמות אדירה של שחקנים מדהימים שאי אפשר למנות את כולם – ספרדים וזרים כאחד.

המורשת שהנחיל קרויף למועדון – כשחקן ומאמן בהמשך – קיימת עד היום והיא ללא ספק חלק מהסיבה שבארסה אהודה על כל כך הרבה אנשים בישראל ובעולם. הקבוצה דוגלת בכדורגל התקפי ואטרקטיבי, היא מגדלת  שחקנים נפלאים ומשקיעה בנוער ותשתיות.

המעבר להיות הקבוצה הגדלה בעולם ובהיסטוריה

בארסה נחשבת כבר ארבעה עשורים לקבוצת פאר מרשימה ומיוחדת, אך השיא הגיעה בתקופת האימון של פפ גוארדיולה – 2008-2012. בשנים אלו אצטדיון קאמפ נואו הפך לקרקע מקודשת ממש עבור אוהדי כדורגל, מקדש של כדורגל מושלם וביתם של השחקנים הטובים בעולם שיצרו יחד על המגרש דבר מרגש ומרהיב, לא פחות מאשר שלמות ספורטיבית. השנים הללו הפכו את בארסה לקבוצה הגדולה בעולם מבחינת מוניטין ואוהדים, היא זכתה בכל התארים האפשריים תוך שהיא מציגה כדורגל מדהים בכל המסגרות.

גוארדיולה עזב את ברצלונה בסיום עונת 2011-12 עקב תחושת מיצוי, אך הקבוצה סביר להניח תמשיך לספק תצוגות ולפאר את מגרשי אירופה. הקאמפ נואו ומשחקי בארסה הפכו לאטרקציה תיירותית כה פופולארית עבור ישראלים רבים כל כך בגלל הייחוד של ברצלונה עצמה כעיר תיירותית מרהיבה, בגלל הכדורגל המדהים שהקבוצה מציגה וגם בגלל הרוח של ברצלונה וכל מה שהיא והקאמפ נואו מסמלים. ללא ספק משחק של ברצלונה באצטדיון קאמפ נואו הוא חוויה בלתי נשכחת ואטרקציית חובה עבור אוהדי ספורט וכל מבקר בעיר.