לה רמבלה / לאס רמבלאס / La Rambla

לה רמבלה, או לאס רמבלס כפי שהמקום נקרא לעיתים, היא שדרה מרכזית ופופולארית מאוד של ברצלונה, כאשר היא פופולארית הן על תיירים והן על מקומיים כאחד. מאפיין בולט של השדרה החשובה הזו הוא עצים גדולים לכל אורכה ומשני צידיה, מה שמספק לאזור מראה מקסים וכמובן צל חשוב בימי הקיץ החמים. לה רמבלה היא מרכז ההתרחשויות התיירותיות של ברצלונה ואתרים רבים נמצאים בסמוך לשדרה, יתרון של השדרה הוא היותה מדרחוב ענקי, ללא כניסת מכוניות, כך שהשיטוט בה נעים ורגוע מאוד – בהתחשב בכמות האנשים מסביב כמובן.

מיקום לה רמבלה

שדרת לה רמבלה היא באורך כולל של כ-2 ק"מ, כאשר קצה אחד שלה מגיע כמעט עד קו החוף והטיילת של ברצלונה. השדרה מתחילה בכיכר קטלוניה שהיא אחת הכיכרות החשובות של העיר, משם היא ממשיכה לכיוון הים ועד לאנדרטת קולומבוס – העמוד הגבוה עם פסלו של מגלה הארצות המהולל. משני צידי לה רמבלה נמצאים הרובע הגותי (משמאל כאשר יורדים לכיוון הים) ואל ראבל (El Raval).

למעשה, ניתן להתייחס לשדרה הרחבה הזו כאוסף של רחובות קצרים יותר, מכאן מקור השם ברבים – לאס רמבלס – כאשר לכל רחוב יש שם ספציפי משלו. כמובן שאין עלות כניסה למדרחוב לה רמבלה, מדובר על אזור עירוני פתוח – לחלק מהאטרקציות באזור השדרה יתכנו עלויות כניסה שונות.

דרכי הגעה

בפועל, אין ממש טעם לציין דרכי הגעה אל לה רמבלה, זה האזור התיירותי המרכזי של ברצלונה ואי אפשר להימנע מלהגיע לשם – וגם אין סיבה להימנע מכך כמובן! לא כל הדרכים מובילות לרמבלה כי בהחלט יש אזורים אחרים ואטרקציות במקומות שונים בעיר, אך כיכר קטלוניה היא אחת המרכזיות בעיר כך שסביר להניח שבמהלך החופשה שלכם בעיר תגיעו לאזור הרמבלה כמה פעמים.

מה לה רמבלה מציעה לתיירים?

יותר נכון לשאול מה היא לא מציעה… זוהי אחת מהשדרות התיירותיות הגדולות והעשירות ביותר באירופה, 2 ק"מ שבכיף תוכלו לבלות בהם כמה שעות באחד מימי החופשה שלכם בברצלונה. לאורכה של לה רמבלה ניתן להתפעל מפסלים אנושיים שכבר הפכו למאפיין של המקום – אלו מחופשים בשלל תחפושות ססגוניות והילדים בעיקר מתלהבים מהם. בנוסף לאורך השדרה פזורים פנטומימאים, אמני רחוב, ציירים וכן הלאה. ישנם דוכנים מקסימים למכירת פרחים, אוכל רחוב מגוון, עבודות יד, מזכרות ואפילו שוק בעלי חיים מגוון ואיכותי. שדרות לה רמבלה מלאות בבתי קפה, מסעדות, חנויות מסוגים שונים, קיוסקים, ספסלים ועוד.

חשוב לציין כי המחירים עבור מזון ושתייה בבתי הקפה והמסעדות על גבי לה רמבלה הם כמובן גבוהים יחסית אפילו ליתר אזורי העיר. כמו כן, בתור אזור תיירותי מרכזי, יש לאורך השדרה הארוכה "מלכודות תיירים" רבות – הכוונה היא למסעדות בתמחור גבוה ומנות לא איכותיות מספיק שבעיקר מיועדות למשוך תיירים באצטלה של אותנטיות. עבור ארוחה קטלונית משובחת יותר מומלץ לחפש מסעדות מעולות שנמצאות ברחובות הצדדיים ובאזורים האחרים של ברצלונה. הברים באזור לעומת זאת בהחלט מומלצים וכך גם טאפאס בר רבים.

אטרקציות בסביבת לה רמבלה

כאמור, מסביב לאס רמבלה/ לה רמבלה תוכלו למצוא אטרקציות רבות של ברצלונה. בין השפע האדיר שניתן למצוא באזור: המוזיאון הימי של  ברצלונה, הרובע הגותי, שוק לה-בוקריה המפורסם והמומלץ מאוד עם כניסה מהרמבלה, הקתדרלה של ברצלונה, נמל העיר עם מסעדות ואתרי בילוי רבים ועוד.

ביקור בעיר ברצלונה מחייב שיטוט נעים ורב גוני בלה רמבלה, רוב התיירים אפילו חוזרים לאזור כמה פעמים בגלל מרכזיותו והאווירה הנעימה בו. האזור כולו תוסס ומלא חיים משעות הבוקר ועד הלילה.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם. אז אם אתם מחפשים אתרי תיירות בברצלונה או פשוט נופש בברצלונה, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים המלונות בברצלונהנופשי ספורט בברצלונה והמקומות השווים. מתי שתחליטו לטוס לברצלונה, ברצלונה בפסחברצלונה בחורף ובקיץ ובכל ימות השנה מהממת.