כל מה שאתם צריכים לדעת על טיסות ודרכי התניידות בברצלונה

אחת מהערים המתוירות מחכה רק לכם, עם שפע של אטרקציות, ארכיטקטורה מרהיבה, כדורגל איכותי, אווירה ים תיכונית המשולבת עם אווירה אירופאית, חיי לילה מהנים במיוחד וקולינריה משגעת. ברצלונה היא אחת המגנטים הגדולים לתיירים בכל העולם – ולא בכדי. במרחק כמה שעות טיסה בלבד מחכה לכם פנינה אירופאית מהנה במיוחד, והבונוס? דרכי ההתניידות בברצלונה נוחים ופשוטים! אתם מוזמנים לגלות זאת בעצמכם, במדריך המלא שהכנו לכם ובו כל מה שעליכם לדעת על דרכי התעבורה בברצלונה.

קצת על ברצלונה

רגע לפני שנבין כיצד להגיע אל ברצלונה וכיצד להתנייד בתוכה, הנה היכרות קצרה עם העיר האטרקטיבית ועם שכונותיה השונות:

  • הרובע הגותי (Barri Gotic)אחד האיזורים המרהיבים של ברצלונה, הטומן בחובו כנסיות מפוארות, גלריות אמנות יפהפיות והיסטוריה מרתקת במיוחד שראשיתה במאות ה-14 וה-15.
  • שדרות הראמבלס (La Rambla) העורק הראשי של ברצלונה, השדרה התוססת ביותר ואיזור שהוא הרבה יותר מגדר חובה במהלך הטיול שלכם. על שדרות הראמבלס יחכו לכם שפע של אפשרויות שופינג ומותגים מוכרים לצד מותגים מקומיים וחנויות מיוחדות, מגוון רחב של מסעדות, שווקים מיוחדים ומפורסמים ואווירת קרנבל מיוחדת במינה.
  • אל רוואל (El Raval) שכונה היסטורית והומה בכל שעות היום, הממוקמת בסמוך לנמל ברצלונה. אחת השכונות העתיקות ביותר של ברצלונה.
  • הרובע היהודי (Barrio Judio) בתוך הרובע הגותי של ברצלונה מצוי הרובע היהודי. מקום בו בעבר התגוררו אלפי יהודים, עד שגורשו בגירוש ספרד. זהו איזור חשוב הטומן בחובו היסטוריה חשובה עבור העם היהודי, זכר לה תוכלו לראות בעת סיור באיזור.
  • רובע אל בורן (El Born) ממזרח לרובע הגותי, סמוך לפארק סיוטאדלה ממוקם אחד הרובעים היפים של ברצלונה. עד המאה ה-17 נחשב הרובע ליוקרתי במיוחד והתגוררו בו עשירי העם. לאחר מכן הוא ננטש אך בשנים האחרונות הוא זוכה לעדנה מחודשת. בעת ביקור ברובע תוכלו ליהנות מחנויות בוטיק, מסעדות וגלריות, כנסיות יפהפיות ועוד.
  • אישמפלה (Eixample)בקטלונית משמעות המילה אישמפלה היא "הרחבה" – וזהו, אכן, איזור ההרחבה של ברצלונה. השכונה מאופיינת בסגנון מודרני ותוכלו להיתקל בו במבנים שהוכרו על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמיים. זהו איזור עשיר ובו בתים מפוארים ונעימים לעין, ומקום נהדר לערוך שופינג.

טיסות לברצלונה

שדה התעופה El Prat הוא שדה התעופה המרכזי של ברצלונה, והוא ממוקם בסמוך לעיירה El Prat de Llobregat. טיסות מישראל לברצלונה יוצאות כמה פעמים בשבוע, כמעט מדי יום, על ידי חברת אל על וחברות נוספות זרות. תוכלו לבחור בטיסה הכוללת גם חניית ביניים או טיסה ישירה, טיסות שכר או טיסות סדירות, כשמשך הטיסה הוא כארבע וחצי שעות.

בחודשים בהם הביקוש עולה גם כמות הטיסות המוצעת, תדירותן עולה וכמובן – גם המחיר עולה בהתאם. בחודשי הקיץ מחירי הכרטיסים עולים באופן משמעותי, כשבחודשי החורף והאביב מחירי הטיסות נמוכים באופן משמעותי. יחד עם זאת, כדאי לעקוב אחר הפרסומים השונים ולנסות "לצוד" דילים אטרקטיביים, חלקם אף כוללים מלון, העברות ועוד.

הגעה לברצלונה משדה התעופה

שדה התעופה מרוחק כ-12 קילומטרים בלבד מהעיר ברצלונה והנסיעה אל העיר אורכת כ-20 דקות בלבד בכלי תחבורה פרטי – מה שהופך את ההגעה אל העיר לנוחה ומהירה במיוחד. תוכלו לבחור בכמה דרכים כדי להגיע אל מרכז העיר:

  1. מונית/ שאטל – לא מעט נהגי מונית חביבים "יארבו" לפתחכם ברגע בו אתם והמזוודות שלכם תתאחדו, ויציעו לכם נסיעה אל העיר. זוהי ללא ספק הדרך הנוחה ביותר להגיע אל ברצלונה – אך גם היקרה ביותר. בנוסף, תוכלו לבחור בשאטל (שותפות עם נוסעים נוספים ברכב גדול) ולהוזיל מעט את מחיר הנסיעה. לא מעט חברות בבעלות ישראלית מספקות שירותי שאטלים מהשדה ואליו. אם אתם ממהרים להגיע אל העיר או לא רוצים לאתגר את עצמכם בנסיעות, דעו כי מחירי המוניות עומדות על 30 יורו (זהו המחיר האחיד למוניות מורשות, נכון להיום) ואילו השאטלים גובים כ-20 יורו לנסיעה (תלוי במספר האנשים).
  2. אוטובוס – חברת האוטובוסים "אירובס" (AeroBus) מציעה שירותי נסיעה נוחים ומהירים במיוחד שיוזילו לכם משמעותית את מחיר הנסיעה וישמחו לקחת אתכם אל ברצלונה דרך כמה תחנות מרכזיות בעיר. מספר הקו שעליכם לחפש הוא A1 הממוקם בטרמינל 1 בשדה התעופה. כדי להגיע אל טרמינל 1 יש לצאת משדה התעופה, לרדת קומה אחת ומיד תבחינו בשורה חגיגית של אוטובוסים לבנים השייכים לחברה. התחנות בהן יעצור האוטובוס הן אספניה, אורג'ל, אוניברסיטט וקטלוניה, ואורך הנסיעה הוא כ-35 דקות. כשתרצו לחזור אל שדה התעופה, תוכלו לעשות זאת בקלות במסלול ההפוך, באוטובוס מספר T2 היוצא מתחנת קטלוניה ועובר בתחנות ספולבדה, כיכר אספניה ולבסוף שדה התעופה, לטרמינל 2.
  3. רכבת – עם חברת הרכבות RENFE תוכלו להגיע משדה התעופה אל העיר ולהיפך. החברה מפילה קו המחבר בין שדה התעופה לבין מסוף הרכבת דרך מנהרה עילית. שימו לב למועדי הנסיעה וליעדי הרכבת.

התניידות בעיר

ברצלונה נחשבת לאחת הערים הנוחות ביותר מבחינת תחבורה ותנועה בעיר. העיר ממופה בעזרת כמה וכמה אפשרויות תחבורה, ובסיוע מפת התיירים הרשמית של ברצלונה תוכלו לסקור את כל האטרקציות שאסור לפספס בעיר ולהבין היכן אתם ממוקמים ביחס אליהם. הנה כמה אפשרויות לנסיעה בתוך העיר:

  1. אוטובוס

בתחנת המטרו "יוניברסיטט" תוכלו למצוא את מפת קווי האוטובוסים (או פשוט להוריד את המפה באינטרנט), המקשרים את ברצלונה כולה. רוב האוטובוסים המסיירים במרכז העיר שייכים לחברת TMB, ותוכלו לשלם בהם ישירות לנהג ולרכוש כרטיס נסיעה חד פעמי או, אם יש ברשותכם כרטיסיה – פשוט לתקף את הכרטיס בעמודי האוטובוס הייעודיים. רכישת כרטיסיה ניתנת בכל אחד מהמתקנים הממוחשבים המצויים בתחנות האוטובוס, והיא תאפשר לכם ליהנות מכמה נסיעות אותן תוכלו לשלב גם עם נסיעה בטראם.

  1. אוטובוס תיירים

אם אתם רוצים לחוות את ברצלונה כמו תיירים אמיתיים, אוטובוס התיירים מחכה רק לכם! כשאתם נוסעים על גבי אוטובוס קומותיים המצויד בסיפון פתוח שיאפשר לכם לראות את כל מה שחשוב בעיר, תוכלו לסייר ברחבי ברצלונה בהנאה בשני מסלולים שונים. אם תבחרו במסלול הדרומי, תעברו על פני קאסה מילה, שדרת דיאגונל, תחנת הרכבת סאנטס, הר היהודים, המתחם האולימפי, עמוד קולון, שדרות הרמבלס ועד לכפר האולימפי והנמל הישן. אם תבחרו במסלול הצפוני, תוכלו להביט גם כאן במבנה המרשים קאסה מילה, סגרדה פמיליה המרשים, פארק גואל, מנזר פדראלבס ומועדון הכדורגל של ברצלונה

 

 

  1. אוטובוס לילה

אם אתם ציפורי לילה הנהנות מכל העולמות, תוכלו לחזור בקלות לאחר בילוי מושלם דרך קווי אוטובוס הלילה. השירות מתחיל בטרם שירות המטרו והאוטובוסים הסדירים מסתיימים. קווי הלילה צבועים בצבע זהוב והם מסומנים באות N + מספר הקו. התחנה הראשונה של האוטובוסים תהיה בדרך כלל כיכר קטלוניה וממנה לכל קצוות העיר. התדירות של האוטובוס היא מדי חצי שעה, והוא פועל החל מהשעה 22:30 בלילה ועד 4:30 בבוקר או אפילו 5:00 בבוקר (בהתאם לאיזור).

  1. טראם – רכבת חשמלית עילית

הרכבת העילית של ברצלונה או בשמה העממי: הטראם, תיקח אתכם לאינספור נקודות עניין ברחבי ברצלונה. מערכת החשמליות מרושתת בשישה קווים שונים, במחיר זהה לשאר אמצעי התחבורה בעיר. תוכלו לשלב את הנסיעה עם נסיעה באוטובוס באותו המחיר, וליהנות מנופי העיר חולפים על פניכם. היתרון – אמצעי תחבורה מצוין עבור משפחות המטיילות עם עגלות ילדים או עבור נכים ומוגבלים ודרך נהדרת להביט בעיר היפה (בניגוד לרכבת התחתית…). החיסרון, יחד עם זאת, טמון בעובדה שאמצעי התחבורה הזה נחשב לאיטי יחסית ופחות רווח באיזורים התיירותיים ה"חמים".

  1. מטרו – רכבת חשמלית תחתית

אחת הדרכים הנוחות ביותר להתנייד ברחבי העיר היא דרך רשת הרכבות התחתיות. הרכבות מהירות להפליא ויעילות מאוד, והן ישמחו לקחת אתכם בדרך פשוטה כמעט לכל חלקי העיר. ברחבי ברצלונה פועלים שמונה קווים ומבחר תחנות הפזורות ברחבי העיר וכמובן גם ביעדי התיירות הפופולריים. את מפת הרכבות תוכלו לקבל בכל אחת מתחנות המטרו המאוישות ובעזרתה תוכלו להבין בסמיכות לאיזו תחנה אתם ממוקמים, איזה קו עליכם לקחת כדי להגיע אל היעד הבא שלכם ולאחר שתעלו על הרכבת ותחלו בנסיעה – תוכלו לעקוב גם אחר התקדמות הנסיעה דרך מפה אלקטרונית המסמנת את התחנות שחלפו, התחנה הבאה וכן על ידי האזנה לכרוז המכריז את שם התחנה גם באנגלית.

כרטיסי הנסיעה לרכבת התחתית נמכרים במכונות אוטומטיות, ומוצעים לכם בהן מספר אפשרויות לבחירתכם, בהתאם לכמות הנסיעות שאתם משערים שתערכו במהלך השהות. כך למשל כרטיס הנסיעה T10 יקנה לכם 10 נסיעות בכרטיס אחד, עם הטבה של 50% הנחה לכל אחת מהנסיעות ואפשרות לנסוע כמה משתתפים יחד באותו הכרטיס. בנוסף, תוכלו לנסוע בחופשיות בקווי הרכבת השונים במשך זמן של שעה ורבע מזמן התיקוף הראשון.  את הכרטיסיה יש לתקף בכניסה וביציאה מהרכבת התחתית.

ההגעה אל הרכבת בכל אחת מהתחנות כוללת בתוכה לא מעט מדרגות, כשבחלק מתחנות הרכבת תעמוד לשירותכם מעלית שתקל עליכם את העליה ואת הירידה ותסייע לנכים או משפחות עם עגלה להגיע בשלום אל הרכבת.

  1. 6. מטרו מחוץ לעיר

אם אתם מבקשים לצאת מהעיר, תוכלו לעשות זאת בקלות על ידי שימוש בחברת הרכבות הספרדית RENFE המפעילה מבחר גדול של קווים אל מחוץ לברצלונה. תחנות הנסיעה יחכו לכם במרכז העיר בכיכר קטלוניה, תחנת הרכבת סאנטס, בפסאו דה גרסיה וכן בתחנות נוספות ברחבי העיר, המרוחקות יותר ממרכזה. דרך הרכבת תוכלו להגיע לכל ערי ספרד, ואף לנסוע לצרפת ומדינות נוספות. ברכבת יחכו לכם מחלקות שונות, שירותים ובחלק מהקווים גם מזנון ומסעדה.

  1. רכב פרטי ומוניות

רובם המוחלט של המטיילים בוחרים שלא לשכור רכב בבואם לטייל בברצלונה, כיוון שההתניידות בתחבורה הציבורית פשוטה מאין כמוה, והנסיעה ברחבי העיר קשה למי שאינו מקומי. אפשרות נוספת להתניידות בעיר מלבד אלו שמנינו לעיל, היא לנסוע במונית ספיישל הנחשבת לזולה באופן יחסי. המוניות בעיר צבועות בגווני שחור-צהוב ועל ידי הנפת ידכם בטרם חולפת על פניכם מונית תוכלו לעצור נהג מזדמן ולמסור לו את הכתובת הרצויה, להזמין מונית דרך חברת מוניות או בתחנות המוניות הפזורות ברחבי העיר. הנהג יפעיל את מונה הנסיעה באופן מיד.

תעריפי המונית משתנים במהלך היום. כך למשל בשעות הלילה (22:00-6:00) תחויבו בתעריף מספר 1, עד השעה 22:00 בלילה תחויבו בתעריף יום – תעריף מספר 2 ואילו לנסיעות מחוץ לברצלונה תחויבו בתעריף מספר 3. שימו לב שרוב הנהגים אינם דוברים אנגלית, ולכן העדיפו לכתוב את הכתובת הרצויה או להצביע עליה במפה שברשותכם, כדי למנוע אי נעימויות.