ברצלונה למתחילים – אתרים שחייבים להכיר

אין עיר בעולם שאין בה מקומות סודיים ופינות חן שידועות רק למי שביקר בהן פעמים רבות ולמד למצוא אותן לבד, אלא שכאן אנחנו מדברים על ברצלונה, עיר ענקית עם אין ספור פינות חן ואטרקציות חובה שבה מטיילים בפעם הראשונה. לכן, לא מומלץ לוותר על האטרקציות האמיתיות שחייבים לבקר בהן משום שכל נופש בברצלונה מחייב את התיירים לדעת לספר עליהן ולפחות להתנסות בהן פעם אחת. אחרי כן, תוכלו לבקר באטרקציות נוספות שתגלו בעצמכם וזה מה שיהפוך אתכם לתיירים ותיקים בברצלונה עם הזמן.

הרמבלאס, או הרמבלה

אין כזה דבר טיולים לברצלונה מבלי לבקר בשדרות הליבה של ברצלונה, ולו גם משום שתושבי ברצלונה תמיד יכוונו אתכם אליהן גם כשאתם הולכים לאיבוד וגם משום שהרבה יותר קל להתמצא בעיר כשמשתמשים בהן כנקודת ייחוס לקבלת כיוון. לכל עיר יש אתר מרכזי של כל התיירים וכל חופשה בברצלונה חייבת לעבור שם. מדובר במדרחוב ארוך שהוא למעשה מתחם משום שכוללים בו גם את הרחובות הקטנים מסביב לו ואליהם נשפכים כל המוסדות שבהם יש לבקר – חנויות, בתי קפה ומסעדות, דוכני רחוב וכל מה שעושה את אווירת ברצלונה הייחודית שמשוכת אליה מבקרים מכל העולם. כולם נפגשים ברמבלס ולכן גם לכם יהיה מעניין לבקר שם, לחפש מציאות, לאכול טוב ולבקר בשוק וגם ליהנות מאווירת עיר גדולה. קילומטר אחד בערך שכולל חמישה רחובות, זה המתחם המרכזי. נכון, זה תיירותי, אבל יפה ומקסים.

בילויים קולינריים, בעיקר בשווקים

חופשה בברצלונה פירושה גם אוכל טוב, והרבה. לספרד נוסעים בגלל הקולינריה שלה ואין כמו קולינריה ספרדית או במקרה הזה – קטאלנית. בירת קטלוניה מציעה לכם מאכלים ספרדיים כמובן, אבל בעיקר את המטבח המקומי של קטלוניה ולכן יש חשיבות רבה מאוד לשווקים שבהם מלקטים את חומרי הגלם לכך. רצוי מאוד לבקר במסעדות ובבתי קפה ובברים שמגישים גם הם אוכל, אבל הכי יפה זה לראות איך התושבי ברצלונה קונים את חומרי הגלם הטובים ביותר ובשביל זה צריך לבוא לשוק. שוק בוקרייה הוא שוק שנמצא במתחם הרמבלאס ולכן לא תהיה לכם בעיה לקפוץ אליו ולהתנסות בדוכנים במאכלים מקומיים ואפילו לקחת גבינות טובות ופינוקים לחדר המלון. בכלל, מומלץ מאוד לבקר בכל שעות היום במוסדות קולינריים משום שלכל שעה יש את המאכלים שלה בברצלונה. כמו כן, לכל עונה יש מאכלים אופייניים משלה, כולל ירקות מיוחדים ועוד טקסים קולינריים מקומיים שכדאי מאוד לדעת אותם ולהצטרף לחבורות השמחות שאוכלות וחוגגות.

הבניינים של גאודי

עוד קלאסיקה בלתי נשכחת שאי אפשר לוותר עליה היא הבניינים של גאודי. אנתוני גאודי היה אדריכל קטאלוני שבנה בסגנון ייחודי ששילב פיסוליות בבניינים המונומנטליים שלו. הם הפכו לשם דבר הודות למראה המפתיע והמרתק שלהם ואפשר להסתובב בהם שעות כדי להתנסות ולחוות את הפיתולים ואת ההפתעות האדריכליות שלו. הוא הוזמן לבנות בניינים מפורסמים וחשובים כמו כנסיית המשפחה הקדושה (לה סגראדה פמיליה, שבנייתה נמשכת עדיין, אגב), ארמון גואל, כנסיית קולוניה גואל, בית מילה, בית ויסנס ועוד. לחובבי אסתטיקה ואדריכלות זה תענוג עצום לשוטט עם מדריך בין הבתים שלו ולהתפעל מהם. למי שרוצה רק את ההכרחי בכל חופשה בברצלונה מומלץ לבקר בכנסיות שבנה כדי להתרשם מהייחודיות שלהן.

הרובע הגותי

אם כבר אסתטיקה ואדריכלות, אל תוותרו על הרובע הגותי שהוא רובע עתיק מהמאה ה-14, שמושך אליו המון תיירים ובצדק. אין לנו בישראל מקומות כאלה שבנויים בצורה כזאת אירופית ומיוחדת ולכן בכל מקום שבו משמרים סמטאות כאלה עם בתים עתיקים ומלאי אווירה זה מוסיף ממד נוסף לחופשה שלכם. אתם יכולים למצוא גם שם חנויות רבות ומקומות לשבת בהם לשתות ולאכול, אבל אין ספק שרק ללכת שם ולהיות ברובע זאת חוויה בפני עצמה. יש שם מוזיאון היסטורי קטן שמלמד על האזור ואם תבקרו בו זה יספק לכם את כל המידע שנחוץ לכם על העיר והמקום ולהמשיך הלאה לאטרקציות הבאות. קל מאוד למצוא אותו משום שהוא ממש צמוד לשדרות הרמבלה.

קתדרלות וכנסיות

ספרד היא ארץ מאוד דתית והכנסיות שלה פעילות מאוד ולוקחים אותן ברצינות. לכן, מומלץ לבקר בהן לא רק בגלל הארכיטקטורה שלהן אלא בעיקר בגלל האמנות והעושר החזותי וגם הטקסים והתפילות שיש שם כדי להתרשם מהאווירה. תמצאו אותן כמעט בכל מקום ולכן פשוט בקרו בהן עם חוברת הדרכה ביד או בקשו המלצות כדי לראות מבנים מרשימים ומפוארים שמספרים את תולדות המקום וההיסטוריה שלו. הקתדרלה (La Seu Cathedral), בזיליקת סנטה מריה דל מאר ועוד כנסיות קטנות שמפוזרות בכל רחבי העיר.

מוזיאונים

ברצלונה מלאה מוזיאונים ולא רק של אמנות. כמובן שתרצו לראות את האמנים המפורסמים פיקאסו ומירו, שגם להם מוקדשים מוזיאונים כמו גם לאמנות מודרנית ובת זמננו, אבל יש מוזיאונים היסטוריים ברחבי העיר ומוזיאונים שמוקדשים לנושאים כמו מוזיאון הסקס והארוטיקה ברמבלה, מוזיאון השוקולד, מוזיאון ימי ועוד. נופש בברצלונה כולל גם תרבות ולכן מומלץ לבקר לפחות במוזיאון אחד שמציג תרבות מקומית כדי להבין טוב יותר ואולי גם להתאהב באמנות זו.

אקווריום ואיימקס לכל המשפחה

טיולים לברצלונה שכוללים ילדים מחייבים ביקור באתר הזה שנחשב פופולרי מאוד. סדר הגודל שלו מרשים והילדים יאהבו לשוטט שם יום שלם ואולי לחזור לקולנוע האיימקס, מטבע הדברים. הקולנוע הוא תלת ממדי ולכן חוויה יוצאת דופן ובאקווריום הענק יש גם דגים ופינגווינים ואפשר לחזות בהאכלתם.

עוד אטרקציה לילדים – גבעת מונטז'ואיק

גבעה שיש עליה מבצר ואפשר לטייל בה כי יש בה גנים ומבצר יפה שדורש טיפוס בשבילים. טיול שכבר ידרוש המון מאמץ ופעילות גופנית שתיתן הזדמנות לילדים להוציא מרץ יום שלם. יש גם רכבל לראש הגבעה ומצפה לנוף, והרבה אוויר צח.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם. אז אם אתם מחפשים אתרי תיירות בברצלונה, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תוכלו להזמין את המלון הכי טוב עבורכם. מתי שתחליטו לטוס, ברצלונה בפסח, ברצלונה בחורף ובקיץ ובכל ימות השנה מהממת.