קאמפ נואו – הבית של בארסה

אצטדיון קאמפ נואו (Camp Nou) הוא ללא ספק אחד המרהיבים,  המרגשים והמיוחדים שבאצטדיוני העולם, תחנת חובה בביקור בברצלונה עבור כל חובב כדורגל, למעשה עבור כל תייר בעיר המדהימה הזו! האצטדיון העצום הזה הוא כמובן מגרשה הביתי של קבוצת הפאר של הכדורגל הספרדי והעולמי, ברצלונה. קאמפ נואו נחשב באופן רשמי לאצטדיון חמישה כוכבים מטעם אופ"א, מה שמציב אותו ברשימת האצטדיונים המובילים ביבשת אירופה – למרות גילו המכובד – 55 שנה.

קאמפ נואו מכיל כמות אדירה של כ-99,000 צופים במשחקי ברצלונה ואירועי ספורט אחרים, כאשר כמות זו יורדת לכ-96,500 במשחקים רשמיים במסגרת של אופ"א. גובהו של האצטדיון הוא 48 מטרים בנקודה הגבוהה ביותר, הוא מכסה שטח של 55,000 מ"ר ובצד אחד שלו יש שלושה מפלסים ומכאן שזהו האצטדיון הגדול ביותר באירופה ובין הגדולים בעולם.

מיקום הקאמפ נואו

בקו אווירי, הקאמפ נואו נמצא ממש מערבית למרכז התיירותי של ברצלונה (אזור לה רמבלה, כיכר קטאלוניה ויתר האתרים המוכרים והפופולאריים). כמובן שהאצטדיון אינו נמצא במרכז העיר, בכל זאת מדובר על אתר עצום המצריך מקום רב גם מסביבו. האצטדיון ממוקם באזור המוקדש לפעילות ספורטיבית, הוא קרוב לכבישים הראשיים Gran Via de Carles III ו-Avinguda del Doctor Maranon וממש בסמוך לו נמצא האצטדיון הקטן של מועדון הכדורגל ברצלונה – Mini Estadi – כמו כן אולם הכדורסל המרכזי של העיר, הפלאו בלאוגרנה שהוא בעצמו אחת האטרקציות הספורטיביות של ברצלונה.

לאצטדיון ניתן להגיע באוטובוסים מהעיר, באמצעות הסעות מיוחדות של טיולים מאורגנים למקום ובאמצעות רכבת קלה – Trambaix. באופן קצת תמוה אין תחנת מטרו ממש בצמוד לקאמפ נואו, אך יש שלוש תחנות מספיק קרובות – Palau Reial, Les Corts, Collblanc.

ההיסטוריה של האצטדיון

אצטדיון קאמפ נואו הוא ביתה של Barcelona FC מ-24 לספטמבר 1957, יום חניכתו והשקתו הרשמית. בנייתו החלה במרץ 1954 כך שהוא הושלם מאוד מהר, עלות הבנייה חרגה מעל 300% מהמתוכנן ועלתה סכום אדיר בזמנו של כ-290 פזו. אדריכלי Camp Nuo היו פרנססק מיטחאנס, ג'וספ סוטראס ולורנצו גארסיה-בארבון. בראשית ימיו, האצטדיון הכיל כמות אדירה של אנשים – 93,000. לאורך השנים כמות המקומות השתנתה. במקור, תכניות ההרחבה של הקאמפ נואו היו אמורות להביא אותו לתכולת שיא של 120,000 איש לקראת מונדיאל 1982 שנערך בספרד, אך איסור על מקומות עמידה הוריד את הכמות הזו ל-99,000 שיש כיום.

שמו המקורי של האצטדיון היה אמור להיות "Estadi del FC Barcelona", אך הכינוי שלו "נדבק" והפך לבסוף בשנת 2000 לשם הרשמי – שמשמעותו המחנה/הבית החדש. איכות התשתיות והמתקנים באצטדיון של ברצלונה FC שופרה כל הזמן לאורך השנים, כאשר בעונת 1998-99 הוא קיבל הכרת 5 כוכבים מ-UEFA.

תחנת חובה לתיירים בברצלונה

ביקור בקאמפ נואו – ממש בגדר חובה עבור אוהדי כדורגל וספורט המגיעים לעיר הבירה של קטאלוניה. בארסה היא אחת מקבוצות הפאר של הכדורגל העולמי והאירופי בפרט, כאשר בשנים האחרונות מדובר על לא פחות מאשר קבוצת כדורגל מושלמת, קבוצה שהציגה את המשחק המלהיב והאטרקטיבי ביותר שנראה מזה שנים רבות – בהתאם למורשת שברצלונה מקפידה ליישם כבר שנים רבות. קבוצת הכדורגל המרכזית של ברצלונה היא לא פחות מאשר היסטריה בינלאומית, מכונה משומנת ויעילה גם על המגרש וגם מבחינת מזכרות, מרצ'נדייז וכמובן סיורים מודרכים מרתקים ומדהימים בקאמפ נואו.

מבקרים יכולים להתרשם מהמוזיאון של הקבוצה שנמצא באצטדיון, ביקור בחדרי ההלבשה של אגדות הכדורגל האהודות וכמובן סיור מודרך בתוך האצטדיון עצמו. השיא של ביקור באתר חשוב ומרשים זה – יהיה לבקר במשחק של בארסה, כאשר פאר היצירה והאפשרות המבוקשת ביותר מבחינת הקאמפ נואו היא ללא ספק הסופר קלאסיקו נגד היריבה השנואה ריאל מדריד.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם. אז אם אתם מחפשים אתרי תיירות בברצלונה או פשוט נופש בברצלונה, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים המלונות בברצלונהנופשי ספורט בברצלונה והמקומות השווים. מתי שתחליטו לטוס לברצלונה, ברצלונה בפסחברצלונה בחורף ובקיץ ובכל ימות השנה מהממת.