מסי כאטרקציית תיירות בברצלונה

עבור האדם הממוצע, ליאונל מסי הוא שחקן כדורגל מבריק, כשרון נדיר בעל יכולת משחק פנומנאלית. אבל כאשר מגיעים לברצלונה, העיר בה משחק הכוכב הארגנטינאי נמוך הקומה בשנים האחרונות, מבינים שהוא הרבה יותר מזה – מסי הוא פשוט אגדה חיה. מלך עליון הסוחף אחריו מאות אלפים הסוגדים לו בצורה עיוורת. ליאו מסי הוא לא פחות מאשר אלוהי הכדורגל.

ליאו מסי – לא כדורגלן, אגדה.

גם אם לוקח לכם כמה שניות להבדיל בין כדורגל לכדורסל, עדיין ביקור בברצלונה בלי להיתקל בשם ליאו מסי הוא פשוט משימה בלתי אפשרית. בכל פינה תמצאו חנות המוכרת פריטים של קבוצת הכדורגל המקומית ובכולן תתנוסס חולצתו של הכוכב בחלון הראווה. בחורים ובחורות, צעירים ומבוגרים, עם חולצת הפסים הכחולה-סגולה, מסתובבים כל העת ברחובות. וזה לא הכל. ביקור באצטדיון הביתי של מועדון הכדורגל של ברצלונה – הנואו קאמפ – יפגיש אתכם עם הקרם דה לה קרם של אצטדיוני הכדורגל העולמיים, וכמובן, שגם שם תיתקלו בשמו ותמונותיו של מסי בכל רגע ורגע.

קשה להעריך את ההערצה של האוהדים הספרדים, הארגנטינאים ואלו שבשאר העולם לכוכב הענק. בכל משחק ביתי של קבוצת ברצלונה, נמצאים אלפי אוהדים מכל רחבי העולם שבאו לצפות בשחקן בעיניים, ועל הדרך לראות את ברצלונה מביסה עוד יריבה. למעלה מ-100 מיליון יורו בשנה משלמים אוהדים ברחבי העולם על פריטים, ובעיקר חולצות, הנושאות את שמו. תעשייה של איש אחד ושמו מסי.

השפעתו של השחקן על האוהדים הצעירים בעולם נחשבת כמעט מאגית. כשפרסם נעלי כדורגל של חברה מובילה, עלו מכירותיה במיליוני יורו בזמן קצר. בעבר נידב את שמו למלחמה בסמים, ואלפי נערים העידו כי הדבר גרם להם לחדול משימוש בחומרים האסורים. נדמה כי גם אם אצטדיון הנואו קאמפ היה מכיל 300 אלף מושבים, הוא היה מתמלא מדי שבוע בזכות הכוכב המדהים.

מסי והשפעתו על ברצלונה

בשורה התחתונה, ליאו מסי "שווה" לעיר ברצלונה מאות מיליוני יורו בשנה. בתוך שנים בודדות הוא הפך לשגריר הטוב ביותר של העיר, של ארגנטינה (מולדת הולדתו) ובכלל של ענף הכדורגל. אישיותו הצנועה והביישנית משהו, בניגוד למרבית הכוכבים האחרים, מוסיפה אף היא לתדמית הכמעט מושלמת של האיש שהפך לאגדה עוד בחייו.

אגב, אם גם אתם חפצים בהגשמת הפנטזיה שבלראות את מסי בלייב, כרטיסים למשחק של ברצלונה ניתן לרכוש דרך סוכנויות נסיעות שונות עוד מישראל. עלות כרטיס ממוצעת נעה סביב 40-60 יורו. בהחלט שווה את החוויה. חבילות ספורט לברצלונה כוללות לרוב גם ביקור באצטדיון כולל סיור מקיף במקום ובמוזיאון הקבוצה הסמוך. בהחלט מומלץ לחובבי הספורט בכלל ולחובבי מסי בפרט.

לא צריך לאהוב כדורגל כדי לאהוב את מסי. בואו גם אתם להתרשם מהתופעה המדהימה, מההערצה שלא תיאמן. מבקרים בברצלונה? אל תחשבו פעמיים. בקרו גם את מסי… לא תתאכזבו.