כנסיית סגרדה פמיליה בברצלונה

ברצלונה הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי מבוקש, ויש לכך סיבות טובות. העיר האירופאית המקסימה משלבת בין היסטוריה עשירה למבנים מודרניים, לצד אוכל מגוון, מותגים אירופאיים, מוזיאונים ואתרים תיירותיים רבים. אחד המפורסמים שבהם הוא כנסיית סגרדה פמיליה, שהיא חוויה עוצרת נשימה ומומלצת לכל אחד המבקר בעיר.

ההיסטוריה עולה על כל דמיון

מלבד היותה אחד מהמבנים המיוחדים ביותר, לכנסייה יש היסטוריה מפותלת ומיוחדת.

סגרדה פמיליה היא פרי יצירתו של אנטוני גאודי, אחד מהאדריכלים המוכשרים והמפורסמים בעולם. בניית הכנסייה התחילה כבר בשנת 1883, ולמעשה בנייתה לא הסתיימה עד היום.

הכנסייה מעוצבת בסגנונו הייחודי של גאודי, אשר הושפע מאוד מארט נובו, אדריכלות גותית וגם מודרניזם קטלאני. במקור תוכננה הכנסייה עם 18 צריחים, אולם עד כה הושלמה בנייתם של 12 צריחים בלבד, ומתוכם חלק עדיין בבנייה.

גאודי נהג להיות מעורב בתכנון המבנים אך גם בבנייתם, ולכן שהה רבות באתר הבנייה ועקב אחר התקדמותה. אולם בשנת 1926, בעודו יוצא מהכנסייה וחוצה את הכביש, הוא נפגע בתאונת דרכים ונפטר זמן סמוך לאחר מכן. מותו עיכב מאוד את המשך הבנייה, מאחר ולא היו שרטוטים מלאים של תכניותיו – גאודי נהג לשמור את התוכניות בזיכרונו. מלחמת האזרחים הספרדית עיכבה גם היא את המשך הבנייה, וכמובן וויכוחים מהי הדרך הנכונה להשלמת הכנסייה על פי כוונותיו המקוריות של גאודי. כיום הבנייה נמשכת וצפויה להסתיים בשנת 2026.

חוויה יוצאת דופן

למרות ההיסטוריה המפותלת ורבת המכשולים של הסגרדה פמיליה, היא בכל זאת אחת מהמבנים הכי מיוחדים ומרשימים שקיימים בברצלונה, והביקור בה הוא חוויה מיוחדת.

הכניסה לתוך הכנסייה כרוכה בתשלום, וניתן לרכוש כרטיסים במקום או להזמין מראש דרך האינטרנט. הכנסייה היא אטרקציה בפני עצמה, והיא מפוארת ומרשימה. העיצוב הפנימי כולל פסלים, חלונות ויטראז' ואלמנטים אדריכליים מיוחדים.
בקתדרלה ישנה תערוכה העוסקת בבנייתה של הכנסייה, ותוכלו למצוא בה תכניות ושרטוטים, הסברים על עבודתו של גאודי ועוד. אטרקציה נוספת היא תצפית הממוקמת בראש אחד הצריחים. אומנם הכניסה לתצפית כרוכה בתשלום נוסף, אך היא עוצרת נשימה וחוויה בפני עצמה – מומלץ מאוד שלא לדלג עליה.

כמו כן, מומלץ מאוד לרכוש את הכרטיסים מראש דרך האינטרנט, או להגיע סמוך לשעת הפתיחה. במהלך היום, ובעיקר בעונת התיירות, יש במקום תיירים רבים והתורים יכולים להיות ארוכים ומפרכים.

גם חלקו החיצוני של מבנה הסגרדה פמיליה מרשים מאוד. כל אזור נבנה מתוך מחשבה והוא בעל משמעויות נסתרות ואומנותיות. מראה הכנסייה בלילה מיוחד גם הוא, ואם יש לכם זמן מומלץ לבקר גם ביום וגם בלילה. ניתן לטייל מסביב לכנסייה ללא תשלום, וזו כמובן אפשרות גם בשביל מי שלא רוצה לבקר בתוך המבנה.

הסגרדה פמיליה נמצאת בשכונה אירופאית שקטה ונעימה, ויש מספר פארקים סמוכים, כך שאפשר לשלב את הביקור בכנסייה ביחד עם טיול באזור, או ארוחה נעימה לאחר מכן.