הרובע הגותי המהמם בברצלונה

הכירו את הרובע הגותי בברצלונה

הוא נחשב לאחד האזורים המתויירים ביותר בברצלונה ואטרקציה בפני עצמה. הכירו את הרובע הגותי של ברצלונה, רובע עתיק עם מבנים עוד מתקופת ימי הביניים. רובע המשתרע בין הים התיכון לרחוב הידוע רונדה דה סנט פרה ובין השדרה המוכרת בעיר – שדרת לה רמבלה לרחוב הגדול ויה לייטאנה. רובע זה מציע למבקרים בו אווירה ייחודית, המאפיינת אך ורק אותו, פינות חמד קסומות, בתי קפה, מסעדות עם מנות מקומיות טובות וכמובן חנויות בוטיק יפהפיות.
קצת היסטוריה
אמנם הוא פחות צפוף ועמוס באנשים, בהשוואה לשדרת לה רמבלה, אולם עם השנים הפך גם הוא לאתר לעלייה לרגל עבור לא מעט תיירים. סיפורו של הרובע הגותי מתחיל עוד בתקופת הרומאים שבנו באזור שבו הוא נמצא כיום את העיירה באסינו, שממנה צמחה העיר ברצלונה עצמה. עם השנים עבר הרובע לא מעט תהפוכות ושינויים וזכה לשיא פריחתו בתקופת ימי הביניים. יש ברובע שפע של מבנים גותיים מיוחדים, כנסיות וגם ארמונות מפוארים. עד לסוף המאה ה-15 גרו בו לא מעט יהודים, ואת הרמזים לכך אפשר למצוא עד היום ברובע בבית הכנסת מאיור, הידוע כאחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם והעתיק ביום באירופה.
על האטרקציות והאתרים המעניינים שבו
בעת הביקור ברובע הגותי אפשר למצוא לא מעט אתרים מעניינים ונקודות מיוחדות, שכדאי לעצור בהם לביקור. למשל, מוזיאון פיקאסו (Museu Picasso), המוקדש כולו לפיקאסו, הצייר הספרדי, ששהה בעיר תקופה ארוכה, שם למד וצייר. הקתדרלה המפורסמת יוליה הקדושה (La Seu Cathedral), שנמצא במרכז הרובע, היא אתר נוסף מוכר בו והיא משמשת כמקום מושבו של הארכיבשוף. בית הכנסת העתיק "מאיור" (Sinagoga Major de Barcelona) נמצא בסמוך לכיכר סנט ג'ומה ויש הטוענים, כאמור, שהוא בית הכנסת העתיק ביותר באירופה. הוא נבנה בתקופת הרומאים ובעת הביקור בו אפשר לראות מקרוב חפצים יהודים מיוחדים, כמו ספרי קודש ומנורת קנים.
כיכר המלך (Placa dek Rei) נמצאת בכניסה אל הרובע ואותה אי אפשר לפספס. היא חושפת, בפני המבקרים בה, את החלקים העתיקים יותר של העיר כולה ויש סביבה מספר מבנים עתיקים שנבנו בתקופת ימי הביניים: ארמון המלך המפורסם, ארמון המשנה, כנסיית אגתה הקדושה וגם אולם טיל. בסמוך לכיכר נמצא המוזיאון להיסטוריה של הרובע, שבו נמצאים שרידיו של מקדש אוגוסטוס, זכר לתקופת שלטונם של הרומאים בעיר. לחובבי הארכיטקטורה, כדאי להגיע אל האוניברסיטה של ברצלונה (Universitat de Barcelona), מבנה עתיק מיוחד, שלא נמצא אמנם בתוך הרובע עצמו, אם כי בסמוך אליו.
לישון ולאכול – מגוון של אפשרויות
כיאה לרובע חשוב בעיר, גם הוא מציע מבחר של פתרונות לינה, כמו בתי מלון ברמות שונות וכמובן מסעדות ובתי קפה, שכדאי לעצור בהם. שוק סנטה קטרינה שברובע הגותי הוא נקודה נפלאה לעצור בה כדי ליהנות ממקום טוב לאכול בו ואפשר למצוא לאורכו דוכנים המציעים מבחר של אפשרויות, כמו גם מעדניות מצוינות.