החורף בברצלונה ומה יש לעשות שם

עיר הבירה של קטלוניה היא יעד נוח לטיולים בכל השנה. אז נכון, בחודשי החורף יקבלו את פניכם לא מעט ממטרי גשם ומזג האוויר בה הוא אינו קיצי במיוחד, אך עדיין היא נחשבת למקום פופולרי במיוחד בכל חודשי השנה וגם בחורף מציעה לא מעט אטרקציות מהנות. והפלוס הגדול? תוכלו ליהנות מהם בלי להידחף בתורים עם עוד הרבה תיירים! הנה כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שתארזו את המזוודות.

מזג האוויר בברצלונה בחורף

החורף בברצלונה חל בחודשים נובמבר – מרץ, כשבחודש ינואר יקבלו את פניכם הטמפרטורות הנמוכות ביותר מבין חודשי החורף (ממוצע של 8 מעלות). בנוסף, כמות המשקעים בבירת קטלוניה היא מהגבוהות באירופה ודומה מאוד לכמויות הגשם היורדות בלונדון.

אטרקציות לקיץ ולחורף

אם התחלתם להיבהל ולבטל בלחץ את כרטיסי הטיסה שלכם – אל תעשו זאת, שכן ברצלונה היא אחת הערים הידידותיות ביותר לתייר ולמקומי ולכן היא מציעה אטרקציות לא מעטות מהן ניתן ליהנות בחורף ובקיץ.

אם הגעתם ביום נוח, תוכלו להצטייד במטריה ובביגוד חם ולבקר באטרקציות ה"חמות" של העיר – לשוטט ברובע הגותי, להתרשם מכיכר קטלוניה, לבקר בפארק גואל וכמובן, איך לא – לצפות ביופי העצום של ה"סגרדה פאמיליה" המפורסמת והמרשימה. היתרון הגדול הכרוך בטיול בברצלונה בחורף הוא במיעוט התיירים המגיעים בחודשים אלו, מה שמעניק לכם את ההזדמנות ליהנות מהעיר כשהיא לא עמוסת תורים וטיילנים.

לצד האתרים הללו, ברצלונה מציעה גם לא מעט אתרים מקורים – כך שאין הבדל בין יום קיצי וחמים לבין יום חורפי וסוער. תוכלו לבקר במוזיאונים הרבים שמציעה העיר (המוזיאון לאמנות עכשווית, מוזיאון פיקאסו, מוזיאון השוקולד, מוזיאון חואן מירו ועוד), לבקר בשוק לה בוקריה המפורסם וליהנות מכל הטוב שיש לו להציע לבלוטות הטעם שלכם או לבקר באקווריום של ברצלונה.

אטרקציות ייחודיות לחורף

כחלק מהנסיונות (המוצלחים למדי!) של העיר ברצלונה למשוך אליה תיירים בחודשי החורף, היא מציעה אטרקציות מיוחדות הפעילות אך ורק בחודשי החורף:

  • מגרש החלקה על הקרח הפועל בכיכר קטלוניה בחודשי החורף ומספק הזדמנות כיפית במיוחד להחליק על המשטח הלבן והמבריק (השילוב בין אירופה לבין קרח הוא תמיד מוצלח ורומנטי במיוחד!). במשטח יספקו לכם גם מחליקיים, כמובן.
  • חימום ופינוק לגוף ולנפש מחכה לכם בבית המרחץ העונה לשם "איירה דה ברצלונה", בו תוכלו ליהנות ממסאז' איכותי ובריכות מחוממות.
  • "מצעד שלושת המלכים" חל בחודש ינואר, בו תוכלו לראות תהלוכה מסורתית ברחבי ברצלונה (וספרד בכלל), חלוקת ממתקים, מוזיקה נהדרת וחגיגה לכל המשפחה!

מה חשוב לדעת לפני שנוסעים?

בטרם נסיעתכם, בררו היטב מה יהיה מזג האוויר והתלבשו בהתאם. החורף בברצלונה קר יותר מהחורף בישראל, אך הביגוד החם שאתם מצטיידים בו בחורף הישראלי יספיק לכם בהחלט – ההמלצה היא ללבוש כמה שכבות זו על זו, ובמקרה הצורך להתקלף מהם. בנוסף, מומלץ לברר בטרם תגיעו אל האטרקציות השונות מי מהן פתוחה בחודשי החורף.