הדמיון בין ברצלונה לברלין

ברלין וברצלונה הפכו בשנים האחרונות ליעדים תיירותיים ואטרקטיביים במיוחד – המושכים אליהם מיליוני תיירים מכל קצוות תבל. יש דמיון רב בין ברצלונה לברלין מאחר ושתי הערים עתיקות ויש בהן שלל אטרקציות תיירותיות כמו מוזיאונים מעניינים, מבנים בעלי ארכיטקטורה מרשימה, אתרים היסטוריים, פארקים קסומים, נוף ירוק ויפהפה, עלויות מחיה יחסית נמוכות ומגוון רחב של מוקדי בילוי, קניות ומסעדות רבות.

מבנים עם ארכיטקטורה מיוחדת

ברלין ידועה בזכות המבנים בעלי הארכיטקטורה הקלאסית המרשימה כמו בניין הרייכסטאג, שער ברנדנבורג, שדרת אונטר דן לינדן עם שלל המבנים המרשימים והיפים ביניהם גלריית גוגנהיים ואוניברסיטת המבולט וכו'. כמו כן, ברלין מציעה מבנים בעלי ארכיטקטורה מודרנית ומקורית כמו בניין קרייזלר, המרכז של סוני המאופיין בכיפה מרשימה ובעלת מראה עתידני ועוד. ברצלונה מושכת אליה תיירים רבים בעקבות שלל המבנים פרי תכנונו של האדריכל המפורסם גאודי וכמובן אין להחמיץ את הרובע הגותי שנחשב לגן עדן עבור חובבי האדריכלות. ברובע הגותי העתיק שלל מבנים עתיקים בעלי ארכיטקטורה מרשימה ויוצאת דופן.

מוזיאונים ותרבות

ברצלונה וברלין הן יעד מועדף לשוחרי התרבות. בברצלונה יש שפע מוזיאונים חשובים ומעניינים ושלל גלריות לאמנות. בין האתרים המומלצים בברצלונה ניתן למנות את מוזיאון פיקאסו, מוזיאון חואן מירו וכמובן שאין להחמיץ את פארק גואל שתוכנן על ידי גאודי ומציע פסלים מקושטים ופריטים אמנותיים ייחודיים. ברלין אף היא מציעה מגוון עצום של מוזיאונים וגלריות לאמנות כמו מוזיאון הפרגמון המציג אוספי עתיקות חשובים ומרשימים, הגלריה הלאומית לאמנות ועוד.

כמו כן, שתי הערים מזמינות את התיירים הרבים לצפות במופעי תרבות כמו אופרה, תיאטרון, בלט ומופעים נוספים, כאשר בברצלונה ניתן ליהנות גם ממופעי פלמנקו קסומים. בין אטרקציה לאטרקציה ניתן לנוח בפארקים הירוקים רחבי הידיים ובהם מזרקות, שבילים נוחים, אגמים, גני חיות ומתקני שעשועים.

רובע יהודי

בשתי הערים, ברלין וברצלונה, הייתה קהילה יהודית מפותחת ומשגשגת ועד היום ניתן לחזות בשרידים ובעדויות לקהילות המפותחות, ועדיין חיים בהן יהודים רבים. ליהדות גרמניה היסטוריה הנמשכת לאורך כ- 2,000 שנה ומומלץ לבקר במוזיאון היהודי, אחת מהאטרקציות בברלין, בבית הכנסת בברלין שכיפתו מצופה זהב ובאנדרטת השואה. בברצלונה ניתן לבקר בבית הכנסת העתיק במקום וברובע היהודי בו חיים יהודים עד עצם היום הזה. כמו כן, אחת האטרקציות הידועות בעיר הינה הר היהודים ומומלץ לבקר בבית הקברות של הר היהודים ובו יצירות אמנות מרשימות המפוזרות בין הקברים.

בילוי וקניות

ברצלונה וברלין הן ערים תוססות ודינמיות ויש בהן שלל מרכזי קניות מודרניים, שווקים תוססים וציוריים, גלריות רבות לאמנות, חנויות של מעצבים, חנויות מותגים, אאוטלטים הממוקמים לרוב בפרברים, וקניונים מודרניים ענקיים. כמו כן, שתי הערים מספקות חוויה קולינרית נפלאה ויש בהן שלל מסעדות מעולות, כאשר בברלין ניתן למצוא מסעדות של שפים ידועים בעוד ברצלונה מציעה מסעדות טאפאס משובחות ואוכל מקומי עשיר. אם בברצלונה התייר מבלה זמן רב בשדרות הראמבלס ובשוק האוכל הנודע בברלין מבלים ברחוב קו-דאם הידוע.