בית גאודי בברצלונה

האומן גאודי, היה במקצועו אדריכל, הוא בנה מבנים יפיפיים וייחודיים בעיר ברצלונה, ויש לו חלק משמעותי בנראות העיר כיום. עבודותיו של גאודי בהחלט מבדלות את ברצלונה מערים אחרות באירופה. גאודי אחראי על פארק גואל ועוד מבנים רבים, הוא אחד הסמלים החשובים של ברצלונה וידוע בכל רחבי העולם.

מוזיאון לכבוד גאודי

בשל תרומתו הרבה לעיר ברצלונה, היה זה אך טבעי שיוקם מוזיאון העוסק בתולדות האמן וביצירותיו. זהו בית גאודי. במוזיאון זה גר האמן בעבר. את בית גאודי לא תכנן האמן, אלא אמן אחר אותו הכיר היטב.

כיצד נראה המוזיאון?

מוזיאון גאודי מרשים ביותר במראהו. ממנו ניתן לצפות אל עבר פארק גואל. בית המוזיאון מתאפיין בצבעוניות רבה, ועיטורים. גוון הקירות החיצוניים הוא וורוד, החלונות ירוקים, ומעל המבנה צריח. המוזיאון עצנו ממוקם בפארק גואל.

תערוכות קבועות

בבית גאודי מוצגות תערוכות קבועות שאינן מתחלפות. התערוכה מעידה על שגרת יומו של גאודי, ניתן להיכנס לחדרי המוזיאון בהם נהג להתגורר, שם קיימים החפצים והרהיטים שלו. קיימת עוד תערוכה קבועה, המתייחסת לגאודי כמומחה לעיצוב. זוהי הזדמנות לצפות בשיטות התכנון של האמן, כולל בין היתר מבנים, ועבודות אמנות מקוריות כמו רהיטים מגולפים, פסלים ועוד, המעידים על גאונותו של האיש.

עבודותיו של גאודי מעניקות השראה

ביקור במוזיאון גאודי, ללא ספק מעניק למבקרים השראה רבה. כל אדם באשר הוא יגלה סקרנות רבה בעבודותיו, כיצד הן תוכננו, הומצאו, מה העניק לו השראה, וכמו כן היכרות עם אורח חייו.

ביקור עם הילדים בברצלונה

אם החלטתם לבקר בברצלונה, אל תוותרו לקחת את הילדים. גם הם יכולים ליהנות מהשהות בעיר והאטרקציות הרבות. בברצלונה לא מעט פארקים בהם מומלץ לבקר, מגוון מוזיאונים (ביניהם זה של גאודי), פארק גואל ועוד.

מומלץ גם לבקר בגן החיות של העיר, בפארק הסיוטדלה, מוזיאון השעווה, פארק גואל כמובן ועוד. ביקור בבית גאודי, הוא הזדמנות לילדים להכיר את עבודותיו של האמן הנפלא, רצוי להסביר להם עד כמה השפיע על העיר, וכמובן, ניתנת להם הזדמנות להתרשם מאורח חייו ומעבודותיו.

מה היה כה מיוחד בגאודי?

אמנם בראשית המאמר, פירטנו יותר באשר לחשיבותו של גאודי לעיר ברצלונה, אולם הוא היה גם אמן ייחודי. גאודי נהג לעשות שימוש בחומרי בנייה גמישים יותר, ולכן המבנים אותם תכנן, מעניקים תחושה פחות נוקשה וזורמת יותר. בזמנים הללו, זה לא היה מקובל.

גאודי עשה שימוש בעבודות פסיפס, שילב בין חומרי גלם שונים כמו קרמיקה, סוגים שונים של אבנים וגם ברזל. הוא דגל במראה הטבעי, את השראתו קיבל בין היתר מהטבע. הוא נהג ליצור את יצירותיו, כאשר הוא עוסק בכמה מהן בעת ובעונה אחת. תכנן מבנים ייחודיים, יצר פסלים, ציורים ואפילו עסק בעיצוב רהיטים. גאודי בהחלט הקדים את זמנו, ושילב אלמנטים מודרניים ביצירותיו.