ביטוח נסיעות לחו"ל – למה אסור לנו לצאת מהארץ בלי ביטוח

אחת לכמה זמן אנחנו יכולים לשמוע בחדשות על ישראלים אשר נמצאים במדינה מסוימת שזה עתה חוותה אסון טבע או שהם עצמם נתקעו במקום מסוים אשר על מנת לפנות אותם משם, יש צורך לשלוח אליהם צוות חילוץ.

לרוב אנחנו מאוד מתפעלים מהעובדה שיוצא צוות מישראל אשר עוזר לחלץ אותם ולהביא אותם לבית חולים מקומי או מחזיר אותם ארצה, אנחנו מתפעלים מהיכולת של חברות ישראליות לבצע את התהליך בצורה כל כך מהירה ופשוטה. לא פעם, לצערנו, מדובר באנשים שאנחנו מכירים, בני משפחה וחברים, ועל כן עם אותה התפעלות מהולה גם בלא מעט שמחה.

אך האמת היא, שבשביל שצוות חילוץ יצא מהארץ ויטפל אותם בישראלים, סביר להניח שהם עשו ביטוח נסיעות לחו"ל לפני שהם עזבו את הארץ. אחרת, כשהם יחזרו ארצה, הם יצטרכו להתמודד לשלם לא מעט עבור אותו צוות שהגיע לחלץ אותם ועבור אותם טיפולים שהם קיבלו בחו"ל.

ביטוח נסיעות לחו"ל איננו ערב לכך שלא יקרה לנו כלום, שום דבר לא יכול להעניק לנו ערבות שכזו, בטח לא כשאנחנו נוסעים לטייל במקומות אשר יש בהם סיכון מסוים, ורבים מאיתנו עושים זאת, בין אם מתוך אתגר, סקרנות או כל סיבה אחרת. מה שכן, ביטוח נסיעות לחו"ל יכול להבטיח שאם יקרה לנו משהו, יהיה מי שידאג לנו ואנחנו לא נצטרך לשלם על זה.

מדוע זה כל כך מהותי עבורנו?

בדיוק כמו שאנחנו עושים ביטוח דירה או ביטוח חיים, כך אנחנו צריכים להסתכל על ביטוח נסיעות לחו"ל. יכול להיות שלא יקרה לנו כלום, וחלקנו באמת נוטים לחשוב ככה ולכן יש מי שיוצא מהארץ בלי ביטוח. אך אם קורה לנו משהו, אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד, על כל צרה שלא תבוא אנחנו נוכל לקבל עזרה ולא רק זה, אנחנו לא נצטרך לשלם עליה.

עכשיו, נניח ואנחנו נוסעים למקום מסוכן אז ברור מאליו מדוע אנחנו צריכים לעשות ביטוח נסיעות, זה טבעי, בדיוק כמו שזה טבעי אם אנחנו מחזיקים רכוש יקר בבית אנחנו נבטח אותו על מנת שאם יקרה לו משהו, נקבל את הכסף שהוא שווה בחזרה.

אך הרבה יותר משמעותי לזכור לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל דווקא במקומות שלא אמורים להיות מסוכנים לכאורה, אז אנחנו עלולים להיות שאננים ולחשוב שכולם לא יקרה לנו. הרי גם במקומות האלה, יכול תמיד לקרות לנו משהו, בין אם זו תאונת דרכים, התקף, מחלה או כל דבר שידרוש מאיתנו טיפול רפואי כזה או אחר.

במילים אחרות, ביטוח נסיעות לחו"ל זו ערובה עבורנו שבכל עת אנחנו נוכל לקבל טיפול נכון וטוב מבלי להיות מודאגים לגבי העלויות הכלכליות. אנחנו צריכים לזכור את זה לא רק שאנחנו נוסעים למקומות בעלי סיכון גבוה, אלא גם כשאנחנו נוסעים למקומות בעלי סיכון נמוך.